Så här gör vi för att kunna rycka ut inom 2 timmar

Oopps! Upgrade your browser pretty please.Oopps! Upgrade your browser pretty please.

När det handlar om serverproblem är det är nästan alltid bråttom. I vissa fall är det extremt akut, som till exempel när kassasystemet låg nere för en stor matvarukedja, när lagersaldot visade fel för en grossist eller när ett detaljhandelsföretag inte kunde göra backup av sitt ordersystem.

På SQL Service lovar vi akuthjälp inom 2 timmar. Så här har vi organiserat oss för att kunna leverera på det löftet.

Så här fungerar akutsupporten

Supportteamet på SQL Service är vana vid akutsituationer. Med vår erfarenhet och specialistkompetens kan vi lösa de allra flesta fall inom ett par timmar. Så här fungerar SQL Service support:

  1. Kunden ringer eller mailar vårt supportnummer eller använder sig av webb-support-portalen Connectwise.
  2. Supportärenden hamnar hos serviceavdelningen som består av två personer plus extraresurser som tas in vid behov.
  3. Vår supportpersonal kopplar upp sig mot kundens SQL Server via VPN eller liknande fjärrstyrningsverktyg
  4. Felsökning påbörjas inom 2 timmar, ofta snabbare.
  5. Vid behov kopplas specialister in för en team-insats. Vi är organiserade med specialistkompetens för olika delar av SQL Server.
  6. När det behövs rycker vi ut fysiskt till kundens arbetsplats.
  7. Som Microsoft
Gold Partner kan vi eskalera kritiska ärenden till Microsoft vid behov.

”I regel har vi löst felet inom ett par timmar och verksamheten kan rulla igång igen”, säger Jan Nieminen, Head of Managed Services.

Försäkring mot incidenter

Många av våra kunder har blivit kunder på grund av en incident. Efter en sådan upplevelse väljer många att teckna ett Service Avtal. Fördelen med ett sådant är att du har vad vi liknar vid en försäkring. Händer det något så ringer du oss, oavsett om problemen är små eller stora, akuta eller inte. Att ha ett Service Avtal brukar bli billigare eftersom du slipper dyra akuttaxor vid incidenter. Och har du ett Service Avtal så är du garanterad hjälp och har förtur till supporten.

Vi har nyligen utvecklat vårt Service Avtal till att blir mer proaktivt och förebyggande. En välkommen nyhet, hoppas vi, då välmående servrar inte bara gör problemlösningen enklare och snabbare utan också minskar risken för incidenter i första läget.

Här kan du läsa mer om vårt nya proaktiva Service Avtal, Service Avtal Plus som vi kallar det.